Список публікацій

Методичні посібники

 

1.     Шульга Л.М. Розвиток творчих здібностей дітей дошкільного віку на заняттях з малювання. Конспект лекцій і занять (за матеріалами власного досвіду), - К.: ІСДО, 1996. - 236 с.

2.     Шульга Л. Розвиток творчих здібностей у дітей молодшого дошкільного віку - Запоріжжя: ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2000. - 40 с.

3.     Шульга Л. Розвиток творчих здібностей у дітей середнього дошкільного віку - Запоріжжя: ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2001. - 84 с.

4.      Шульга Л. Розвиток творчих здібностей у дітей старшого дошкільного віку - Запоріжжя: ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2002. - 204 с.

5.   Шульга Л.М. Барвиста радість (Розвиток творчих здібностей у дітей дошкільного віку на заняттях із малювання).- Запоріжжя: ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2007. - 280 с., іл.

6.     Шульга Л.М. Барвиста радість (Розвиток творчих здібностей у дітей дошкільного віку на заняттях із малювання. Видання друге, виправлене й доповнене).-Методичний посібник. 3апоріжжя: ТОВ«ЛІПС»ЛТД, 2012.-280 с.

7.   Шульга Л.М. Барвиста радість (Розвиток творчих здібностей у дітей дошкільного віку на заняттях із малювання. Видання третє, виправлене й доповнене).-Методичний посібник. 3апоріжжя: ТОВ«ЛІПС»ЛТД, 2017.- 336 с.

 

Статті, тези доповідей у наукових збірниках, фахових журналах

 

8.     Шульга Л. Коли оживають речі. Розвиток творчих здібностей дітей старшого дошкільного віку на заняттях з малювання.//Дошкільне виховання. - К.,1993 - № 6. - С. 16 - І7

9.     Шульга Л. Коли оживають речі. Натюрморт. Розвиток творчих здібностей дітей старшого дошкільного віку на заняттях з малювання.//Дошкільне виховання. - К.,1993 - №7 - С. 18-19

10.     Шульга Л. Коли оживають речі. Портрет. Розвиток творчих здібностей дітей старшого дошкільного віку на заняттях з малювання.//Дошкільне виховання. - К.,1993 - № 9. - С. 18-19

11.   Шульга Л. Коли оживають речі. Маски настрою. Розвиток творчих здібностей дітей старшого дошкільного віку на заняттях з малювання.//Дошкільне виховання. - К.,1993 - № 10. С.16-17

12.   Шульга Л. Коли оживають речі, Казки, Розвиток творчих здібностей дітей старшого дошкільного віку на заняттях з малювання. //Дошкільне виховання. - К.,1993 - № 12. - С. 18-19

13.   Шульга Л. Коли оживають речі. Програма. Розвиток творчих здібностей дітей старшого дошкільного віку на заняттях з малювання. //Дошкільне виховання. - К.,1994 - № 1. - С.18-19.

14.   Шульга Л.Н. Чувства и воображение// Проблеми розвитку сучасної освіти. Збірник статей та розробок. - Запоріжжя: НМЦ УОЗМ, 1994. –С. 113-121.

15.   Шульга Л.Н. Знания с чувствами. //Психологічні аспекти розвитку здібностей та творчої обдарованості в дошкільному та шкільному віці. Матеріали міжрегіональної конференції. -Запоріжжя: НМЦ УОЗМ, 1994. - С.42 – 43.

16.   Шульга Людмила. Учимся чувствовать красоту. Родительские заботы. //Суббота. – плюс.газета 24.01.2001

17.   Шульга Людмила. З досвіду роботи. Чарівний світ мистецтва. // Бібліотечка вихователя дитячого садка – К., 2001 - №19.- С.24 -26

18.   Шульга Людмила. Не привыкайте к чудесам. //Натуралис- К., 2001 -№ 1. - С.57-58

19.   Шульга Л. Востребованное единение науки и практики. //Дитячий садок  - К., 2-3 січня 2008 - С. 20

20.   Шульга Л. Метелики. Цикл розвивальних ігор із дослідження кольорів //Дошкільне виховання – К., 2008 - №1  - С. 24-25

21.   Шульга Л. Фарби натхнення. Експериментальна діяльність дошкільника на заняттях з малювання. //Дитячий садок. Мистецтво. Всеукраїнський часопис. –  К., 2008 - № 1 (5) - С. 3 – 4.

22.   Шульга Л. Малювання з молодшими дошкільниками. //Дитячий садок. Мистецтво. Всеукраїнський часопис. –  К., 2008 - № 1 (5) - С. 5 – 9.

23.   Шульга Л. Словник художника як пам’ятка дитині. //Дитячий садок. Мистецтво. Всеукраїнський часопис. –  К., 2008 - № 2 (6) - С. 31 – 32.

24.   Шульга Л. Досліджувати світ краси. Експериментальна діяльність дошкільника на заняттях з малювання. //Дитячий садок. –  К., 25-26 липень 2008 - С. 41 – 48.

25.   Шульга Л. Веселкові барви. Образотворчість. Експериментування. Художній смак. //Джміль. –  К., 2008 -№ 2 - С.12.

26.   Шульга Л. Гармонія мистецтва виховує душу. Шляхи активізації дитячої творчості засобами мистецтва. //Дитячий садок. –  К., 27 липень 2008 - С. 27 – 31.

27.   Шульга Л. Подорож до соснового бору. Ознайомлення дошкільників із творчістю Івана Івановича Шишкіна. //Дошкілля. –  К., № 3 (7), 2008 - С. 21.

28.   Шульга Л. Малювання крапками або Секрети пуантілізму. Образотворчість. Експериментування. Художній смак. //Джміль. –  К., 2008 -№ 3 - С.12 - 13.

29.  Шульга Л. Барви натхнення. Програма спецкурсу з формування колористичної культури дітей 3-10 років// Палітра педагога. –  К., 2008 -№ 4 - С.9 - 11.

30.   Шульга Л. Барви натхнення. Програма спецкурсу з формування колористичної культури дітей 3-10 років// Палітра педагога. –  К., 2008 -№ 6 - С.14 - 16.

31.  Шульга Л. Зимові прогулянки. Майстри та шедеври.(І.Грабар). //Дошкілля. –  К., № 4 (8), 2008 - С. 28 – 29.

32. Шульга Л.М. Розвиток творчих здібностей дошкільників засобами образотворчої діяльності. Автореферат дисерт. у формі наукової доповіді на здобуття наукового ступеня доктора філософії в галузі освіти. - К.: Міжнародна кадрова академія МАУП, 2008. – 39 с.

33.  Шульга Л. Барви натхнення. Розвивальні ігри з дослідження колірних відтінків //Дошкільне виховання – К., 2008 - №12  - С. 20-21

34.  Людмила Шульга. Красота живет в глазах смотрящего. //Дошкільна освіта. –  № 3 (25), 2009 - С. 63 – 65.

35.  Шульга Л. Весняні прогулянки.. Майстри та шедеври. (С.Герасимов) //Дошкілля. –  К., № 2 (10), 2009 - С. 11 – 12.

36.  Людмила Шульга. Квіткові спогади про літо. Вернісаж. //Джміль. –  К., 2009 -№ 3 - С.8 – 9, 33.

37.  Людмила Шульга. В очікуванні дива. Вернісаж. //Джміль. –  К., 2009 -№ 4 - С.8 – 9, 33.

38.  Шульга Л. Нетрадиційні техніки в малюванні зими.//Дошкільне виховання – К., 2009 - №12  - С. 20-21

39.  Людмила Шульга. Природа заповідного острова Хортиця очима дітей. //Вестник гуманной педагогики. –  Запорожье, 2010 - С.38-39.

40.   Шульга Л. Знайомство з Айвазовським. Майстри та шедеври. //Дошкілля. –  К., № 3 (11), 2009 - С. 12 – 14.

41.   Шульга Л. Шлях до краси. Майстри та шедеври. (Васнєцов) //Дошкілля. –  К., № 4 (12), 2009 - С. 20 –21.

42.   Шульга Л.М. Школа майбутнього./ Школа майбутнього: мрії та здобутки освітян Запорізького краю. Науково-методичний альманах. Випуск 1. ЗОІППО – Запоріжжя, 2010

43.   Шульга Л. Мелодія весни у живопису І.Левітана. Майстри та шедеври. //Дошкілля. –  К., № 1 (13), 2010 - С. 22 – 24.

44.   Шульга Л. Художник світла. Майстри та шедеври. (А. Куїнджи) //Дошкілля. –  К., №2  (14), 2010 - С. 14 –15.

45.   Шульга Л. Якого кольору осінь? Майстри та шедеври. (В.Полєнов) //Дошкілля. –  К., №3  (15), 2010 - С. 24 –25.

46.   Шульга Л. Щастя бачити красу. Майстри та шедеври.(К.Юон) //Дошкілля. –  К., №4  (16), 2010 - С. 14 –15.

47.   Шульга Л. Прислухаймося до музики фарб. Майстри та шедеври.(С.Виноградов) //Дошкілля. –  К., №1  (17), 2011 - С. 12.

48.   Шульга Л. Дзеркало душі. Майстри та шедеври. (Жуковський) //Дошкілля. –  К., №2  (18), 2011 - С. 14 –55.

49.   Людмила Шульга. Вернісаж. Подуй в соломинку – намалюй картинку //Джміль. –  К., 2011-№57   - С.7–9 .

50.   Людмила Шульга. Вернісаж. Пальчиковий живопис //Джміль. –  К., 2011 -№58(2)  - С.10-12.

51.   Людмила Шульга. Я - звук. Розвиток творчих здібностей учнів на уроках з образотворчого мистецтва та на заняттях арт-студії.//Шкільний світ. Образотворче мистецтво –  К., 2011-№20/5   - С.1–4 .

52.    Людмила Шульга. Красота живёт в глазах смотрящего. //Чудо. –  Запорожье, №3  (16), 2011 - С. 30 –31.

53.    Людмила Шульга. Про що мовчать замки. Майстри та шедеври (В.Павлович). //Дошкілля. –  К., №3  (19), 2011 - С. 12 –13.

54.   Шульга Л.М. Використання арт-технології на уроках образотворчого мистецтва в контексті гуманізації креативного розвитку особистості учнів./Здобутки освітян Запорізького регіону. Антологія перспективного педагогічного досвіду закладів освіти Запорізької області. Випуск 12/ упоряд. Р.М.Ніколаєвська.-Запоріжжя:2011.-С. 112-114.

55.   Людмила Шульга. Зимова симфонія. (О.Саврасов) Майстри та шедеври. //Дошкілля. –  К., №4  (20), 2011 - С. 19–21.

56.   Людмила Шульга. Майстри та шедеври. Зустріч казкаря і художника(Анатолій Кокорін). // Дошкілля. –  К., №1  (21), 2012 - С. 14 –15.

57.   Людмила Шульга. Майстри та шедеври. Квіткова музика барв (Михайло Врубель). // Дошкілля. –  К., № 2  (22), 2012 - С.20 –21.

58.  Людмила Шульга. Майстри та шедеври.Що нам розкажуть літні пейзажі. (М. Кримов). //Дошкілля. –  К., №3  (23), 2012 - С.13 –15.

59.  Людмила Шульга. Майстри та шедеври. Магія літа (М.Дубовський). //Дошкілля. –  К., №4  (24), 2012 - С. 9 –11.

60.  Людмила Шульга. Вернісаж. Художники з грядки. //Джміль. –  К., 2012-№59   - С.7–10

61.  . Людмила Шульга. Вернісаж. Зимова казка від Зубної Щіточки. //Джміль. –  К., 2012-№60   - С.10–13

62.  Людмила Шульга. Вернісаж. Як крупи з магазину потрапили на картину. //Джміль. –  К., 2012-№64   - С.10–12

63.  Людмила Шульга. Майстри та шедеври. Золота пора (Ю.Клевер). //Дошкілля. –  К., №5  (25), 2012 - С. 13 –15.

64.  Людмила Шульга. Майстри та шедеври. Життя дивовижне, бо воно — життя! (Кустодієв). //Дошкілля. –  К., №6  (26), 2012 - С. 13 –15.

65.  Людмила Шульга. Розкриття творчих можливостей  та розвиток потреби до творчого самовираження засобами арт-технології./Позашкілля. Запоріжжя. Інформаційно-методичний журнал. ЗОІППО - №1/2012-С. 188-194.

66. Шульга Л.М. Забезпечення умов для реалізації громадянської ініціативності учасників освітнього процесу НВК "Основа"./Соціальний розвиток України та патріотичне виховання громадян. Матеріали VI Міжнародної науково-практичної конференції з питань патріотичного виховання молоді. - Запоріжжя, 2012 - С. 291 - 295 .

67.Людмила Шульга. Майстри та шедеври. Пробудження природи. (О.М.Грицай). //Дошкілля. –  К., №1  (27), 2013 - С. 20 – 22.

68.  Л.М. Шульга Модель сучасного вчителя в умовах інноваційного освітнього середовища Запорізького навчально-виховного комплексу «ОСНОВА»/ Електронний збірник наукових матеріалів IV Міжнародного Форуму «Особистість в єдиному освітньому просторі», Запоріжжя, 2013. Сайт конференції №1 "Філософія освітнього простору особистості"

69.  Людмила Шульга. Арт-технологія як засіб розвитку емоційно-почуттєвої сфери п’ятирічних дітей./Сучасні п’ятирічні діти: Проблеми та особливості розвитку. Матеріали всеукраїнської науково-методичної конференції, Київ, 2013.

70.  Людмила Шульга. Майстри та шедеври. Коли предмети оживають. //Дошкілля. –  К., №2  (28), 2013 - С. 21 – 23.

71.  Людмила Шульга. До духовності через образотворче мистецтво. //Дошкільне виховання – К., 2013 - №9  - С. 22-23

72.  Людмила Шульга. Майстри та шедеври. Анімалістичний жанр //Дошкілля. –  К., №2  (29), 2013 - С. 20 – 22.

73.  Людмила Шульга. Майстри та шедеври. Казковий жанр. //Дошкілля. –  К., №3  (30), 2013 - С. 20 – 22.

74.  Людмила Шульга. Майстри та шедеври. Мить, зупинена навіки. //Дошкілля. –  К., №5  (31), 2013 - С. 20 – 22.

75. Шульга Л.М. Модель відкритого освітнього простору ЗНВК "ОСНОВА", збагаченого партнерськими відносинами з позашкільними організаціями./ Особистість у єдиному освітньому просторі. Матеріали Міжнародного форуму. Конференція 1 "Філософія освітнього простору особистості", Запоріжжя, 2014 р. Матеріали на блозі конференції

76.Шульга Л.М., ЗНВК «ОСНОВА» (Україна, м.Запоріжжя). Створення умов для  самореалізації дітей дошкільного віку в образотворчій діяльності засобами ігрової технології/ Особистість у єдиному освітньому просторі. Матеріали Міжнародного форуму. Конференція " ", м.Запоріжжя, 2014р.Матеріали на блозі конференції.

77.Шульга Л.М. Активізація емоційно-почуттєвої сфери дітей дошкільного віку в процесі сприйняття живопису ... Основні орієнтири розвитку системи освіти Запорізької області у 2014–2015 навчальному році : метод. рекомендації: у 4-х ч. / упоряд. Л.В. Батліна. – Частина ІІІ. Дошкільна освіта. – Запоріжжя : Акцент Інвест-трейд, 2014. – 224 с. : іл., табл.

78. Шульга Л.М. Забезпечення педагогічних умов розвитку емоційно-почуттєвої сфери дітей дошкільного віку в процесі сприйняття живопису./ Проблеми діагностики та проектування розвитку обдарованості дошкільників. Матеріали IV Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю 9-10 квітня 2015 року, м.Київ, - К: Інститут обдарованої дитини, 2015 . С. 46 -53

79. Шульга Л.М. Підготовка вихователів ДНЗ в системі підвищення  кваліфікації  до реалізації завдань художньо-естетичного розвитку дошкільників  під час ознайомлення з творами живопису. Матеріали Міжнародного форуму. Конференція 3 "Освіта дорослих суб’єктів освітнього простору: проблеми і перспективи"

80.КАТАЛОГ УЧАСНИКІВ VI Міжнародної виставки "Сучасні заклади освіти - 2015"

81. Шульга Л.М.Сучасні підходи до організації занять з образотворчої діяльності дітей дошкільного віку в умовах ДНЗ. Основні орієнтири розвитку системи освіти Запорізької області у 2015–2016 навчальному році : метод. рекомендації: у 4-х ч. / упоряд. Л.В. Батліна. – Частина ІІІ. Дошкільна освіта. – Запоріжжя : Кругозор, 2015. – С. 73-82.

82. Шульга Л.М. Використання веб-ресурсів у методичній діяльності дошкільних навчальних закладів Запорізької області: проблеми і перспективи. Основні орієнтири розвитку системи освіти Запорізької області у 2015–2016 навчальному році : метод. рекомендації: у 4-х ч. / упоряд. Л.В. Батліна. – Частина ІІІ. Дошкільна освіта. – Запоріжжя : Кругозор, 2015. – С. 115-129

83. Шульга Л.М. Забезпечення педагогічних умов розвитку емоційно-почуттєвої сфери дітей дошкільного віку у процесі сприйняття живопису. Навчання і виховання обдарованої дитини: теорія і практика : Збірник наукових праць. Випуск 14 // І.С.Волощук (головний редактор) та інші. – К. : Інститут обдарованої дитини, 2015. – С. 95 – 101.

84. Шульга Л.М. Развитие творческих способностей дошкольников на занятиях по рисованию средствами игровой технологии. Педагогический поиск. Информационный научно-методический журнал (Казахстан). – 2015. – №3(25). – С.203-206 (Казахстан)

85. Шульга Л.М. Розвиток творчого потенціалу дітей в образотворчій діяльності через збагачення емоційно-почуттєвої сфери. Інновації у вихованні та психології: професійна позиція вихователів, вчителів та психологів: тези науково-практичних статей депозитарію сайта ІАМЦ департаменту з актуальних питань створення виховного та розвивального середовища в освітній системі м. Запоріжжя/ уклад. О.В.Гусак; за ред. О.В.Гусак. – Запоріжжя: ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2015. – С. 16-22.

86.Шульга Л.М. Штампографія: відкриймо дітям радість творчості.// Дошкільне виховання. Щомісячний науково-методичний журнал МНО для педагогів і батьків. – К., 2015, № 9 - С. 17-19

87. Шульга Л.М. Ігрова технологія як засіб розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку на заняттях з малювання. // Освіта та розвиток обдарованої особистості. Серії: «Педагогіка» та «Психологія». Щомісячний науково-методичний журнал. № 11(42) (листопад) 2015 – К. : Інститут обдарованої дитини, 2015. – С.25-27

88. Світ дитинства: комплексна освітня програма для дошкільних навчальних закладів / упоряд.: О.М. Байєр Л.В. Батліна, А.М. Богуш та ін.; наук. керівник акад. А.М. Богуш; за заг. ред. Л.В. Батліної. -  Тернопіль : Мандрівець, 2015. – 200 с. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист МОН України від 26.06. 2015 р. № 1/11-8964).

89. Шульга Л.М. Модель інформаційного освітнього простору Запорізького навчально-виховного комплексу «ОСНОВА» на засадах гуманної педагогіки. Матеріали VII міської виставки педагогічних технологій, 2016 р. [Електронний ресурс] 

90. Шульга Л.М. Пошукова діяльність дітей дошкільного віку як фактор розвитку їх творчих здібностей. Освіта дорослих суб’єктів освітнього простору: проблеми і перспективи. Матеріали науково-практичної конференції в рамках Міжнародної науково-практичної конференції «Неперервна освіта нового сторіччя: досягнення та перспективи», 18-25 квітня 2016 [Електронний ресурс] 

91. Шульга Л.М. Веб-ресурс кафедри дошкільної освіти як інструмент підвищення кваліфікації педагогів. Освіта дорослих суб’єктів освітнього простору: проблеми і перспективи. Матеріали науково-практичної конференції в рамках Міжнародної науково-практичної конференції «Неперервна освіта нового сторіччя: досягнення та перспективи», 18-25 квітня 2016 [Електронний ресурс] 

92. Шульга Л.М. Екскурсія до музею як засіб розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку. Основні орієнтири розвитку системи освіти Запорізької області у 2016–2017 навчальному році : метод. рекомендації: у 4-х ч. / упоряд. Л.В. Батліна. – Частина ІІІ. Дошкільна освіта. – Запоріжжя : Кругозор, 2016. – С. 119-126.

93. Шульга Л.Н.Творчество как предмет изучения философии, психологии и педагогики. Педагогический поиск: Информационный научно-методический журнал (Казахстан).–2016.–№1(28). – С.70-75.

94. Шульга Л.М. Науково-понятійний апарат проблеми розвитку творчих здібностей дошкільників в образотворчій діяльності. //Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр./ Т.І. Сущенко (головн. ред.) та ін. – Запоріжжя : КПУ, 2016. - Випуск № 49 (102) - С. 242-249. Титульний аркуш. Зміст збірника.

95. Shulga L.N. Preschool age characteristics as sensitive for the development of creative abilities of the child // Virtus. Scientific Journal. - ISSN 2410-4388 - October, issue 8, 2016 - C. 125-129.

96. Шульга Л.М. Психологічні особливості дошкільного віку як підґрунтя розвитку творчої особистості. Світ ХХІ сторіччя: модернізація освіти та цінності дитинства. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, 08-09 листопада 2016 року м.Запоріжжя, Україна. Вип. – 2016.  [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://drive.google.com/file/d/0B3jQkMEsTAsPRnZjbEJwdFJBdE0/view

97. Шульга Л.М. Технологія розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку на заняттях із малювання: методологічні підходи. Неперервна освіта нового сторіччя: досягнення та перспективи. Матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції, 15-22 травня 2017 р., м.Запоріжжя, Україна. Вип. 1 (24). – 2017. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://konferenciazoippo2017.blogspot.com/

98.Шульга Л.М. Педагогічні підходи до організації занять із малювання в ДНЗ: традиції та інновації // Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка : зб. наук. праць. Вип. 34 – Серія: Педагогічні науки. – / Глухівський НПУ ім. О. Довженка, 2017. – C.243-250.

99.Шульга Л.М. Психологічні особливості дошкільного віку як підґрунтя розвитку творчої особистості // Актуальні проблеми психології / Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Т. ІV. Психологія розвитку дошкільників. Вип. 13). – 2017. С. 213–222.

100.Шульга Л.М. Сучасні підходи до розкриття творчого потенціалу дитини дошкільного віку на заняттях із малювання //Наукові записки / Ред. кол.: В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С. Савченко та ін. – Випуск 159. – Серія: Педагогічні науки. – Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017. – C.182 -187

101. Михайлова Л.М., Шульга Л.М. Технологія розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку на заняттях із малювання //

 Молодий вчений 10 (50) жовтень 2017. С. 483–487

102.Михайлова Л.М., Шульга Л.М. Реалізація технологічного підходу в розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку // Development and modernization of social sciences: experience of Poland and prospects of Ukraine: Collective monograph. Vol. 2. Lublin: Izdevnieciba “Baltija Publishing”, 2017.  P. 224-242 

103.Шульга Л.М. Технологія розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку на заняттях із малювання: принципи організації // Міжнародна науково-практична конференція  «Сучасні методики, інновації та досвід практичного застосування у сфері психології та педагогіки».Секція5: Теорія і методика дошкільної, шкільної та професійної освіти (м.Люблін, Польща 20-21.10.2017), С.233-248

104. Шульга Л.М. Методологічне підґрунтя  технології розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку на заняттях із малювання // Психологія та педагогіка: сучасні методики та інновації, досвід практичного застосування: Збірник тез наукових робіт учасників міжнародної науково-практичної  конференції (м.Львів,  27-28  жовтня 2017 року). - Львів: ГО "Львівська педагогічна спільнота", 2017. - С. 106 - 108.

105.Шульга Л.М. Художньо-розвивальне середовище як складова технології розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку на заняттях із малювання // Materiály XIII Mezinárodní vĕdecko - praktická konference «Zprěvy vědecké ideje - 2017», Volume 3 : Praha. Publishing House «Education and Science», 2017. -  S. 28-30.

106. Шульга Л.М., Професіоналізм педагога як умова ефективного впровадження технології розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку. Матеріали IV Міжнародної науково-практичної конференції «Неперервна освіта нового сторіччя: досягнення та перспективи», 14-21 травня 2018  [Електронний ресурс]: https://konferenciazoippo2018.blogspot.com/

107. Шульга, Л.М. Художньо-розвивальне середовище в ДНЗ як фактор розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку. Основні орієнтири розвитку системи освіти Запорізької області у 2017–2018 навчальному році: метод. рекомендації: у 3-х ч. / Упорядники: О.М. Байєр, Л.В. Батліна, Л.М. Михайлова – Частина ІІІ. Дошкільна освіта. – Запоріжжя: СТАТУС, 2017.– С. 81-86.

108. Шульга Л.М. Інформаційне освітнє середовище як чинник професійного розвитку педагога закладу дошкільної освіти. Основні орієнтири розвитку системи освіти Запорізької області в контексті реалізації Концепції Нової української школи у 2018/2019 навчальному році : метод. рекомендації : у 3-х ч. / відп. ред. О. В. Варецька ; ред.-упоряд. О. М. Байєр ; ДОН ЗОДА, КЗ «ЗОІППО» ЗОР. — Частина ІIІ. Дошкільна освіта. — Електронний аналог друкованого видання (електронна книга). — Запоріжжя : СТАТУС, 2018. — С. 57-81.

109. Шульга Л.М., Скачок С.В. Інтеграція художньої праці та анімації в розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку.  Основні орієнтири розвитку системи освіти Запорізької області в контексті реалізації Концепції Нової української школи у 2018/2019 навчальному році : метод. рекомендації : у 3-х ч. / відп. ред. О. В. Варецька ; ред.-упоряд. О. М. Байєр ; ДОН ЗОДА, КЗ «ЗОІППО» ЗОР. — Частина ІIІ. Дошкільна освіта. — Електронний аналог друкованого видання (електронна книга). — Запоріжжя : СТАТУС, 2018. —  С. 82-90.

110. Шульга Л.М. Розвиток творчих здібностей дітей дошкільного віку на заняттях з малювання : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.08 „Дошкільна педагогіка” / Л. М. Шульга. — Київ, 2018. — 25, [1] с.

111. Шульга Л.М. Розвиток творчих здібностей дітей дошкільного віку на заняттях з малювання : дис. ... кандидата педагогічних наук : 13.00.08 / Шульга Людмила Миколаїівна. – К., 2018. – 264 с.

112. Шульга Л.М. Перевірка ефективності технології розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку на заняттях із малювання // Інноваційна педагогіка,  № 7, 2018.- С. 198-201

113. Шульга Л.М. Стан сформованості творчих здібностей дітей дошкільного віку в образотворчій діяльності (Констатувальний етап експерименту) //  Virtus: Scientific Journal, №28, 2018. С.132-134.

114. Шульга Л.М. Концептуальні засади технології розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку на заняттях із малювання //Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 5 Педагогічні науки: реалії та перспективи № 66, 2019.- С.209-212.           (Зміст збірника)

115. Шульга Л.М. Упровадження технології розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку на заняттях із малювання // Науковий збірник «Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка», № 23, 2019. С. 179-183.  (Збірник)

116. Шульга Л.М. Психолого-педагогічні умови ефективного впровадження технології розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку на заняттях із малювання Актуальні проблеми психології : зб. наук. пр. Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України / [гол. ред. С. Д. Максименко]. Харків : КЦ ФОП Іванової М.А., 2019. Т. IV. Психологія розвитку дошкільника. Вип. 15. С. 233–248. 

117. Шульга Л.М. До проблеми патріотичного виховання дітей дошкільного віку: теорія і практика (Україна, м.Запоріжжя)  Матеріали V Ювілейної Міжнародної науково-практичної конференції «Неперервна освіта нового сторіччя: досягнення та перспективи», 16-17 травня 2019 [Електронний ресурс] 

118. Шульга Л.М. Технопарк як форма підвищення професіоналізму педагога та провадження інноваційної освітньої діяльності закладу дошкільної освіти  // Основні орієнтири розвитку системи освіти Запорізької області в контексті реалізації Концепції Нової української школи у 2019/2020 навчальному році : метод. рекомендації : у 3-х ч. / відп. ред. О. В. Варецька ; ред.-упоряд. О. М. Байєр ; ДОН ЗОДА, КЗ «ЗОІППО» ЗОР. —Частина ІIІ. Дошкільна освіта. — Запоріжжя : СТАТУС, 2019. — С. 24-30

119. Шульга Л.М.  Використання синтезу мистецтв у художньо-творчому розвитку дошкільників  // Основні орієнтири розвитку системи освіти Запорізької області в контексті реалізації Концепції Нової української школи у 2019/2020 навчальному році : метод. рекомендації : у 3-х ч. / відп. ред. О. В. Варецька ; ред.-упоряд. О. М. Байєр ; ДОН ЗОДА, КЗ «ЗОІППО» ЗОР. —Частина ІIІ. Дошкільна освіта. — Запоріжжя : СТАТУС, 2019. — С. 53-60

120. Шульга Л. Дошколята малюють зиму. Використання нетрадиційних технік у дитячій образотворчості // Дошкільне виховання. Щомісячний науково-методичний журнал МНО для педагогів і батьків. – К., 2019, № 12 - С. 9-14

121. Шульга Л.М. Науково-теоретичні засади начатків патріотичного виховання дітей раннього віку: родинні стосунки.  Матеріали VІ Міжнародної науково-практичної конференції «Неперервна освіта нового сторіччя: досягнення та перспективи», 12-18 травня 2020  [Електронний ресурс] 

122. Байєр О.М., Шульга Л.М. Діяльнісний підхід у підвищенні кваліфікації вихователів і керівників ЗДО: навчання через гру. Основні орієнтири розвитку системи освіти Запорізької області в контексті реалізації Концепції «Нова українська школа» в умовах очної, дистанційної і змішаної освіти у 2020/2021 навчальному році [Електронний ресурс]: метод. рекомендації: у 3-х ч. /відп. ред. О. В. Варецька ; ред.-упорядник О. М. Байєр ; ДОН ЗОДА, КЗ «ЗОІППО» ЗОР. – Ч. ІІІ. Дошкільна освіта. — Електрон. кн. — Запоріжжя : СТАТУС, 2020. –  С. 14-24.

123. Шульга Л.М. Розвиток художньо-творчого потенціалу як природна потреба дитини дошкільного віку. Основні орієнтири розвитку системи освіти Запорізької області в контексті реалізації Концепції «Нова українська школа» в умовах очної, дистанційної і змішаної освіти у 2020/2021 навчальному році [Електронний ресурс]: метод. рекомендації: у 3-х ч. /відп. ред. О. В. Варецька ; ред.-упорядник О. М. Байєр ; ДОН ЗОДА, КЗ «ЗОІППО» ЗОР. – Ч. ІІІ. Дошкільна освіта. — Електрон. кн. — Запоріжжя : СТАТУС, 2020. –  С. 42-57.

124. Шульга Л.М.Творче самовираження дітей в художньо-практичній діяльності: синергетичний підхід.  Вісник Запорізького національного університету: Збірник наукових праць. Педагогічні науки. Запоріжжя: Запорізький національний університет, 2020. № 3 (36). Ч. І. С. 182-188

125. Шульга Л.М. Технологічний підхід до формування мистецько-творчої компетентності дітей дошкільного віку // Scientific practice: modern and classical research methods: Collection of scientific papers «ΛΌГOΣ» with Proceedings of the I International Scientific and Practical Conference (Vol. 2), Boston, February 26, 2021. Boston-Vinnytsia: Primedia eLaunch & European Scientific Platform, 2021. - С.184-186

126. Гура Т., Шульга Л., Байєр О., Чемодурова Ю.. Науково-методичний супровід розвитку професійної компетентності педагогів щодо фасилітації гри та реалізації ігрових методів навчання в освітньому просторі Запорізького регіону // Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю «Навчання через гру в освітньому просторі України: досвід, виклики, ідеї та рішення», 18-19 березня 2021  [Електронний ресурс] 

127. Шульга Л.М. Формування технологічної компетентності майбутніх фахівців дошкільної освіти в умовах дистанційного навчання. Актуальні проблеми педагогічної освіти: новації, досвід та перспективи : збірник тез доповідей ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю (20 квітня 2021 року, м. Запоріжжя) / за заг. ред. О. В. Пономаренко, Л. О. Сущенко. Запоріжжя : АА Тандем, 2021. С. 110-113.

128. Шульга Л. М. Діяльнісний підхід у формуванні мистецько-творчої компетентності дитини дошкільного віку. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Вип. 37, том 3, 2021. С.304-309.

129.Шульга Л. М. Формування цифрової компетентності педагогів ЗДО: діяльнісний підхід у післядипломній освіті. Матеріали VI Міжнародної науково-практичної конференції «Неперервна освіта нового сторіччя: досягнення та перспективи» н базі ЗОІППО https://drive.google.com/file/d/1GOBYR4LUkbV2xliqONVMdgdpH7kzmWOY/view

130. Шульга Л.М. Розвиток професійної компетентності педагогів закладів дошкільної освіти в умовах дистанційного навчання. Вісник Запорізького національного університету: Збірник наукових праць. Педагогічні науки. Запоріжжя: Запорізький національний університет, 2021. № 1 (37). Ч.ІІ. С. 200-205. 

131. Shulha, L., Bielienka, G., Polovina, O., Kondratets, I., Novoseletska, I., & Ukhtoms`Ka, A. Postmodern Trends in Teaching Painting to Preschoolers in the Post-Soviet Space. Postmodern Openings, 2021, 12(3), P. 154-172. 

132. Шульга Л.М.Педагогічні умови формування соціально-громадянської компетентності в дітей дошкільного віку. Основні орієнтири розвитку системи освіти Запорізької області в контексті реалізації Концепції «Нова українська школа» в умовах очної, дистанційної та змішаної освіти у 2021/2022 навчальному році: метод. рекомендації: у 3-х ч. / відп. ред. О. Варецька, ред.-упор. О. Байєр, ДОН ЗОДА, КЗ «ЗОІППО» ЗОР. — Ч. ІІI. Дошкільна освіта. — Електронний аналог друкованого видання (електронна книга). Запоріжжя: СТАТУС, 2021. — С. 38-49

133. Шульга Л.М.Формування мистецько-творчої компетентності: методичні аспекти. Основні орієнтири розвитку системи освіти Запорізької області в контексті реалізації Концепції «Нова українська школа» в умовах очної, дистанційної та змішаної освіти у 2021/2022 навчальному році: метод. рекомендації: у 3-х ч. / відп. ред. О. Варецька, ред.-упор. О. Байєр, ДОН ЗОДА, КЗ «ЗОІППО» ЗОР. — Ч. ІІI. Дошкільна освіта. — Електронний аналог друкованого видання (електронна книга). Запоріжжя: СТАТУС, 2021. — С. 50-67

134. Шульга Л.М., Байєр О.М. Шляхи вирішення завдань із формування предметно-практичної та технологічної компетентності дітей дошкільного віку. Основні орієнтири розвитку системи освіти Запорізької області в контексті реалізації Концепції «Нова українська школа» в умовах очної, дистанційної та змішаної освіти у 2021/2022 навчальному році: метод. рекомендації: у 3-х ч. / відп. ред. О. Варецька, ред.-упор. О. Байєр, ДОН ЗОДА, КЗ «ЗОІППО» ЗОР. — Ч. ІІI. Дошкільна освіта. — Електронний аналог друкованого видання (електронна книга). Запоріжжя: СТАТУС, 2021. — С. 68-82

135. Shulha,   L.,   Hnizdilova,   O.,   Matishak,   M., Marchii-Dmytrash, T., Yaroslavtseva, M., & Chorna, H.(2021). Developing  Creative  Abilities  in  Preschoolers  in  Painting Classes  via  the  Principles  of  Neuropedagogy  and  Psychology of  Creativity  in  Ukraine. Revista  Romaneasca  pentru  Educatie Multidimensionala, 13(4), P. 614-632.

136. Шульга Л.М. Мистецька діяльність у збереженні емоційного благополуччя дитини в умовах війни. Електронний збірник наукових праць Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. – Випуск №1(48) – 2022. 

137. Байєр О.М., Шульга Л.М. Оцінюємо рівень сформованості мистецько-творчої компетентності дитини // Вихователь-методист дошкільного закладу. - №2, - 2022, - С. 4-9.

138. Шульга Л.М. Організаційно-педагогічні умови емоційного благополуччя дитини в мистецькій діяльності. Основні орієнтири  розвитку  системи  освіти Запорізької  області в контексті реалізації Концепції «Нова українська школа» в умовах очної, дистанційної та змішаної освіти у 2022/2023 навчальному році : метод. рекомендації : у 2-х ч. / відп. ред., упор. О. Варецька ; ДОН ЗОДА, КЗ «ЗОІППО» ЗОР. — Ч. ІІ. Навчально-методичне забезпечення загальної середньої освіти. — Електронний аналог друкованого видання (електронна книга). — Запоріжжя : СТАТУС, 2022. С.251-269.

139. Шульга Л.М. Розвиток педагогічної творчості фахівців ЗДО у міжкурсовий період післядипломної освіти. Електронний збірник наукових праць ЗОІППО – No 2(49) – 2022. URL:  https://drive.google.com/file/d/10PWAVOaEOvz8cmZCgb5hcbm UW2n2X2cr/view

140. Шульга Л.М. Вплив дитячого анімізму на розвиток творчих здібностей дитини дошкільного віку.  Електронний збірник наукових праць ЗОІППО - No 4(51) – 2022  URL: https://drive.google.com/file/d/1XrPYEIMMjrmJ42z8mQPW0NieyUcha9Kq/view

141. Шульга Л.М. Сприйняття творів живопису дітьми дошкільного віку на основі діяльнісного підходу. Електронний збірник наукових праць ЗОІППО – No 4(51) – 2022. URL:  https://drive.google.com/file/d/144AIjCtlE_GiLtoPfwLa_ycW5gvc84se/view

142. Shulha, L., Skomorovska, I., Fasolko, T., Mironenko, N., Zahorodnia, L., & Piddubna, O. (2022). The Latest Pedagogical Ideas for Development of Creative Abilities in Preschool Children. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 14(4), 69-93. https://doi.org/10.18662/rrem/14.4/630

143. Шульга Л.М. Формування соціально-громадянської компетентності дітей дошкільного віку в умовах воєнного стану.  Електронний збірник наукових праць Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Випуск №1(53)/2023. URL:https://drive.google.com/file/d/1aEQ6SvlrcLPddI1GVbwAkskwp4JltPP4/view

144. Шульга Л.М. Мистецька освіта у забезпеченні благополуччя дитини. Електронний збірник наукових праць Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Випуск №1(53)/2023. URL: https://drive.google.com/file/d/1f5ckCt6H05BAIszS7MjpPIYIQc6TiJ9A/view

145. Шульга Л. Інноваційна діяльність педагогів ЗДО Запорізької області на інтерактивній мапі педагогічної творчості. Основні орієнтири розвитку системи освіти Запорізької області в контексті реалізації Концепції «Нова українська школа» в умовах очної, дистанційної та змішаної освіти у 2023/2024 навчальному році: метод. рекомендації: у 3-х ч. / відп. ред., упор. О. Варецька ; ДОН ЗОДА, КЗ «ЗОІППО» ЗОР. — Ч. ІІІ. Дошкільна освіта. — Електронний аналог друкованого видання (електронна книга). — Запоріжжя: СТАТУС, 2023., С. 65-74.

146. Шульга Л. Медіаресурс для педагогів і батьків «Мистецтво для дітей»: формування мистецько-творчої компетентності дітей дошкільного віку. Основні орієнтири розвитку системи освіти Запорізької області в контексті реалізації Концепції «Нова українська школа» в умовах очної, дистанційної та змішаної освіти у 2023/2024 навчальному році: метод. рекомендації: у 3-х ч. / відп. ред., упор. О. Варецька ; ДОН ЗОДА, КЗ «ЗОІППО» ЗОР. — Ч. ІІІ. Дошкільна освіта. — Електронний аналог друкованого видання (електронна книга). — Запоріжжя: СТАТУС, 2023., С. 75-94.

147. Шульга Л.М., Комашко К.В. Науково-теоретичні засади проблеми формування соціально-громадянської компетентності дітей старшого дошкільного віку засобами ІКТ. Молодий вчений, № 11 (123) 2023 р. С. 62-68.

148. Шульга Л.М., Гончарова В.Педагогічні умови розвитку творчих здібностей учнів початкової школи засобами гри. Молодий вчений, № 11 (123) 2023 р. С. 91-95.

149. Шульга Л.М. Формування соціально-громадянської компетентності дітей дошкільного віку в умовах сьогодення Педагогічні науки: теорія і практика. 2023. № 4 (48)

150. Шульга Л.М., Ясенєва О.В. Віртуальний театр для дошкільнят. Вихователь-методист, №1 2024 р.

151. Шульга Л.М., Байєр О.М., Гура Т.Є, Чемодурова Ю.М. Ставлення педагогів до фасилітації гри та реалізації ігрових методів навчання в системі дошкільної і початкової освіти. Перспективи та інновації науки. Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина» 2024. № 1(35). С. 461-475